Nem egészen szobrot, hanem filmet készített azaz a szokásos Madonnás módon minden apró részlethez köze volt. Írta, rendezte, producerkedte. Igaz nem most, hanem 2008-ban, de a tévé jóvoltából végre láthattuk. A Mocsok és bölcsesség főszereplője az az Eugene Hütz, aki a cigány punkot (egyes minősítések szerint lakodalmas rockot) játszó Gogol Bordellot jegyzi és az a vágya, hogy világhíres legyen valóra vált, hiszen ezzel a filmmel Madonna révén nemcsak a filmtörténelembe, hanem a zenetörténelembe is beírta magát.
Szól ez a film bármiről is?
Az ukrán származású, Csernobil után New Yorkba menekült és Hütz és Béla Bartók néven zenekart alakító polihisztorunk, Eugene Hütz egy Londonba emigrált ukrán szexmunkást, A.K.-t alakítja, aki mesélget nekünk két balett-táncos lakótársa, Juliette és Holly életéből. Juliette szerencsés módon egy patikában dolgozik, ahol azonban kevésbé szerencsés módon egy perverz indiai a főnöke, míg a munkanélküli Holly a vízszintes rudat függőlegesre kénytelen cserélni, amikor A.K. ajánlására egy sztriptízbárban helyezkedik el…
Tetszett-e nekünk?
A film nagyon jó. Nem állítom, hogy nem borzolja a kedélyeket a laza történetszövés és a zaklatott képsorok. Biztos vagyok benne, hogy lesznek akik a bődületes nézhetetlen marhaság minősítéssel menekülnek a film elől. De érdemes nyitottnak és elfogadónak lenni, mert a film gegjei, a zenéje, amit természetesen a Gogoll Bordello ad elő ZSENIÁLIS. Eugene Hütz az ukrán akcentusával, kócos fejével, vékonyka alkatával egyedi figura, akinek elhisszük ezt a kicsit kifacsart, de nagyon ízes világot. A filmnek jó szolgálatot tett, hogy feliratozva mutatták, és nem veszett el a szinkronnal a film stílusa. Június 26-án ismét vetíti a Cinemax, érdemes odakapcsolni.
A Youtube-on található trailert movierentalpalace tette elérhetővé.